AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA (Októberi boldogságóra a 4.z osztályban)
„Amikor nem tudsz változtatni valamin, lásd meg benne a legjobbat!” Mike Pearl (amerikai író)
A táblán ez a mondat fogadta a gyerekeket. Beszélgetőkör segítségével magyaráztuk meg a mondatot.
Többen példákat is hoztak saját életükből. Azután az optimizmus fogalmát próbáltuk megfejteni.
Segítségünkre volt az Idegen szavak szótára. Miután megkerestük az optimista és pesszimista szavakat.
A táblára felhős, esős képeket, valamint napsütést ábrázoló képet tettünk.
Megállapítottuk, hogy borús napon rosszabb kedvűek, derűs napon optimisták vagyunk.
A képek alá a hangulatunkat kifejező emojikat () helyeztünk. Meghallgattuk a hónap dalát: „Pozitív gyerek vagyok.”
Aztán egy történetet olvastam. A süket béka, amely egy kedves tanmese a kitartás és az optimizmus erejéről.
Bendegúznak névnapja volt azon a napon. Az osztálytársak optimista üzeneteket írtak a számára, amelyeket összegyűjtöttünk és
megajándékoztuk őt. Aztán egy optimista mosolygós napocskát készítettünk. A nap sugarait a gyermekek kezei formázták meg, a
tenyerükbe a mosolygós képeiket ragasztottuk. Az ujjaikra pozitív én üzeneteket írtak az optimista szemléletű fiúk és lányok.
Kívánom, hogy minden napotokat az optimista életszemlétet aranyozza be! Akkor is, ha éppen esik az eső!
Emlékeztek, hogy csak esőben tudjátok elővenni a szép esernyőiteket!