Boldogságóra a 4. z osztályban
Novemberben, az embereket kerestük az életünkben, hogy szójátékkal éljek. Matrjoska babát hoztam a gyerekeknek.
Két dolog szemléltetésében segített a baba. Végig mentünk az életszakaszainkon csecsemőkortól- öregkorig,
valamint beszéltünk azokról a változásokról, személyiség alakulásáról, amelyek törvényszerűek az életkori szakaszokban.
Képeslapok, képek segítségével feltérképeztük kapcsolati hálónkat, társas kapcsolatainkat. Majd egy történet olvastam,
Ria Lightman: Az élet vonata. Meghallgattuk Koncz Zsuzsa barátságról szóló dalát.
Beszélgetőkör formájában a barátságról osztottuk meg egymással gondolatainkat. A társaság apraja és nagyja
Gary Chapman szeretetnyelv-tesztjét is kitöltötte, amely abban segített, hogy megállapítsuk,
hogy kinek mi a szeretetnyelve.(elismerő szavak, minőségi idő, ajándékok, szívességek, testi érintés)
A következő dolgokat beszéltük meg:
Mennyire volt új ez az információ számukra?
• Miben mutatkozik meg ez náluk?
• Milyen nehézségeik voltak már ebből kifolyólag nekik?
• Van-e olyan dolog, amire rájöttek a tesztből és másként tekintenek majd bizonyos dolgokra?
• Miért lehet hasznos ez a teszt?
Majd elkészítettük plakátunkat a szeretetnyelvekről.
Azét jöttél a világra, hogy szeressenek!